PANCAKE VE KEPEKLİ PANCAKE


Geçenlerde bir pazar günü pancake yapayım dedim, boyutlarını pek tutturamadım ama tadları gayet güzeldi. Tarif kısa ve kolay gibi görünsede ilk denemede çok başarılı olamayabilirsiniz, ben sonuna doğru daha düzgün yapmaya başladım. Hem sade, hem kepekli un ile yaptım. Sağdakiler kepekli, soldakiler beyaz un ile. Peynir, bal, nutella vs. istediğiniz kahvaltılık ile yiyebilirsiniz.

Malzemeler:

* 1 su bardağından biraz eksik süt
* 1 su bardağı un
* 1 adet yumurta
* 1 tatlı kaşığı şeker
* 1 çimdik tuz
* 1 çay kaşığı kabartma tozu
* 1 yemek kaşığı sıvıyağ
* 1 yemek kaşığı sıvıyağ (tavayı yağlamak için)

Bütün malzemeleri bir kaba koyup, pürüzsüz bir kıvam alana kadar mikserle çırpın. Yağladığınız tavaya küçük bir kepçe dökün. Üstünde gözenekler oluşmaya başlayınca pancake i çevirin.

Kepekli pancake için malzemelerimiz aynı. 1 su bardağı un yerine, aynı miktarda kepekli un koyuyursunuz, fakat kıvamı daha koyu olduğu için sütü dolu 1 su bardağı koymanız gerekiyor.



Hiç yorum yok: